Drikk opp, sier doktor`n

Mannen i huset er blitt veldig syk. Kraftig kraaaaaftig forkjølet.

Han er syk, altså.

Jeg er dessverre ikke et sykepleier emne, jeg er nok mer doktor`n.

» drikk masse vann», «mye hvile» , «ikke melk» «ikke sukker» og mye litt pekefinger preken.

Også kommer jeg med mine «vidunderkurer»:

Vidunderkur te:

masse fersk ingefær( kuttes i små biter/ hvitløkspresse)

1 ts med lakrisrot pulver ( helsekoste`n eller Panduro Hobby)

litt kanel

1 stor ts honning

Og en stor dæsj Echinacea (solhatt) ( iherb.com)

last ned (6) solhatt

 

Mannen syntes det ser litt grumsete ut og det er det.

Men når jeg spør hvordan det smaker så syntes han det smaker » ikke så værst».

Eller som han sier når han har kommet langt ned i koppen » oj, nå ble teen enda sterkere» og jeg kommer med min doktor stemme : «ikke vært så pysete, drikk opp. Medisin skal ikke smake som godterier»

Så nå er det bare å vente å se hvordan det går med sjuklingen.

 

 

1 kommentar

Filed under Tips

One response to “Drikk opp, sier doktor`n

  1. This association educates a group of dentists to be able to provide a
    better service to patients. Although numerous over-the-counter teeth
    whitening products and home kits are available for whitening teeth, only
    a few of them can restore the natural whiteness of the stained or discoloured teeth.
    It’ll only keep the mouth healthy when the brush reaches
    good condition along with the bristles is strong.

Legg igjen en kommentar

