Kveldsmat

Min kveldsmat, eller kveldskos om du vil.

Det er ikke det at jeg er så sulten men liker ikke helt å legge meg å kjenne at jeg burde ha spist noe.

Og da har jeg super sunn kveldskos her. Den kan jo selvsagt spises til alle døgnets tider.

Gresk eller tyrkisk naturellyoghurt med et dryss med linfrø over.

(Når linfrøene kommer i kontakt med væske bygges det opp en slags gelé rundt dem. Denne kalles mucilage og består av kostfiber.)

YougurtOg et dryss med avskallede hemp frø

(Når hampfrøene blir avskallet blir smaken mye mildere enn hampfrø med skall. I tillegg blir den nøtteaktige smaken mer fremtredende. Hampfrø uten skall har et høyere innhold av proteiner og fett enn hampfrø med skall. Ved å fjerne skallet blir innholdet av karbohydrater og fiber redusert i frøene)

Yougurt med hemp

Og et granateple pulver

(Granateple regnes som en av naturens sterkeste antioksidanter. Den er spesielt god for hjerte og kretsløpet, gir overskudd og beskytter mot tidlig aldring. Granateple er en rik kilde til organiske fenolsyrer, hovedsakelig ellaginsyre.)

youghurt med rosa pulver

Og bland alt sammen

youghurt blandet

Denne skålen med yoghurt smaker godt og gjør godt.  Og jeg kan legge meg med lett fordøyelig mat i magen.

Legg igjen en kommentar

Filed under Tips

Legg igjen en kommentar

