Vår rengjøring/ avgiftning/detox

Nå har jeg holdt på med å planlegge en ukes avgiftningskur til meg selv. Jeg har aldri prøvd dette før, derfor er planleggingen gjort nøye.  Om noen har lyst til å prøve det samme så er det viktig at man ikke har alvorlige sykdommer, ikke er gravid, er over 18 år og er mentalt innstilt på å fullføre en avgiftning. Og er du usikker på om dette er noe for deg rådfør deg med legen din. Sånn da var det sagt 🙂 Jeg skal bestille en del produkter på iherb.com og en del produkter har jeg fra før. Men det meste får du tak i på norske helsekost forretninger. Det er vel bare Bentonite produktet som må bestilles fra iherb.

Innkjøpslisten er lang:

Husk/psyllium

For å holde tarmen i gang og den fyller godt i tarmen.

Bentonite

Vulkansk leire som blir brukt til avgiftning. Skal blandes i vann.

Vitaminer

Mine faste vitaminer

Chlorella

Avgiftning og næring

Hvetegress

Næring

Spirulina

Næring

Magma/grønt pulver (Kan droppes)

Næring

Probiotika

Gode tarmbakterier

Linfrø olje/ Sesamolje

Sunne fettsyrer

Urter

Styrker leveren ( Maria tistel)

Styrker avgiftings prosessen sammen med Maria tistel.

Juice av grønnsaker

Juice maskinen min skal få kjørt seg. Det går an å kjøpe ferdig grønnsaksjuice også.

Styrke lever: gulrot, agurk, rødbeter, ingefær

Styrke nyrene: gulrot, eple, granateple,tranebær,cayennepepper

Rense tarmen: gulrot, hvetegress, persille, hvitløk

Og vann

masse masse vann

+ urteteer

Som du ser så er det ikke mye fast føde, men masse næring og flotte avgiftnings produkter. I neste innlegg forklarer jeg hvordan disse produktene skal settes sammen og hvordan jeg skal ta dem i løpet av den uken jeg skal ta avgiftnings kuren. Har tenkt å starte torsdag 5 mai.

Jeg gleder meg allerede.

10 kommentarer

Filed under Tips

10 responses to “Vår rengjøring/ avgiftning/detox

  1. Så spennende, lykke til 🙂

    Aldri åprøvd sånn kur, men har litt lyst.

  2. Une

    Alt hva du kan! Takk for gode juicetips. Gleder meg til å lese mer 🙂

  3. Inger

    Høres spennende ut med en sånn detox.
    Føler jeg lever så sunt at jeg har ikke sett på det som så viktig.
    Men kanskje jeg får inspirasjon nå , fra deg?
    Du bruker endel Now produkter ser jeg.
    Er du fornøyd med de?
    Jeg bruker mest Pure Planet sine og selv fra iherb blir de jo mye dyrere.
    Men jeg ønsker det beste og trodde de var det, men ser jo at flere velger billigere.

    • ikke tenk så mye hva slags merke jeg bruker 🙂 Bruk det du er mest fornøyd med. Jeg har valgt litt billigere produkter, har også sjekket folks vurderinger av produkter. Jeg har ikke prøvd alle Now produktene men syntes de er bra. Jeg kjøpte også en del Pure Planet tidligere helt til jeg oppdaget at de hadde natriumbenzonat i Aloe Vera juicen min. Det likte jeg dårlig. Men følg med på min detox uke 🙂

  4. Takk for tipset. Etter litt utskeielser i påsken høres dette deilig ut. Jeg har vært gjennom dette flere ganger og det føles så deilig.
    Jeg liker selleri/agurk juice, så det blir det som blir basisen for å riste ut div. pulver. Drikker i tillegg til masse vann, detox te.
    Skal gå en 5 timers fjelltur i morgen, men jeg får starte tidlig før kroppen våkner skikkelig og skjønner hva som er på gang 🙂

    • Så bra at du bruker selleri / agurk juice det er jo en liten detox juice i seg selv. God tur, på fjellturen din. Det beste med fjell turer er at det er så frisk luft og nydelig natur. Husk å skift ut luften i lungene dine med den nye friske luften på fjellet:-) Ta lange gode åndedrag og hold luften inne i lungene i noen sekunder før du slipper den ut igjen. Da blir du så klar i hodet 🙂

Legg igjen en kommentar