5:2 dietten

Jeg var i et hyggelig lag i går sammen med mange gode venninner.

Vi spiser og koser oss. Vi skravler og ler.

Og i går ble det store samtaletemaet 5:2 dietten.

Mange hadde jo fått det med seg, noen gikk på den( med gode resultater) og andre hadde ikke hørt om den.

Og meningene var mange . Og kanskje den mest misforståtte tanken om dietten er at man skal fråtse i 5 dager og faste i 2 dager. Det skal man selvsagt ikke.

Dette er 5:2-dietten:

  • Dietten kalles på engelsk «The fast diet».
  • Du spiser som normalt fem dager i uken. Det innebærer omtrent 2000 kalorier for kvinner og 2200 kalorier for menn.
  • Du faster to dager i uken, og da er det kun lov å innta maksimalt 500 kalorier for kvinner og 600 kalorier for menn.
  • Fastedagene skal ikke komme etter hverandre.
  • Hver fastedag varer i 24 timer.
  • Lavere ukentlig kaloriinntak skal føre til vekttap og lavere fettmasse. Holder du deg til opplegget, skal du kunne gå ned omtrent en halv kilo per uke.
  • Fasten skal ikke bare kunne bidra til lavere vekt, men også lavere blodtrykk og lavere kolesterol.

Kilde: www.thefastdiet.co.uk

Jeg er jo nysgjerrig av natur og har i dag googlet litt rundt på nettet og lest meg litt opp på denne dietten.

Og jeg skal jammen i meg ta en test på denne dietten, jeg. I lavkarbo stil selvsagt.

Følg med, dette blir artig.

LowCarbFoodPyramid-Thanks_e-clipseDotCom

Legg igjen en kommentar

Filed under Tips

Legg igjen en kommentar